недеља, 15. децембар 2013.

Kako razgovarati sa partnerom o kondomu




Samo za one osobe ženskog pola, bez obzira na godine, koje brinu o sebi i svom zdravlju, i znaju da kondom  štiti ženu ne samo od neplanirane trudnoće već i od polnih bolesti od kojih neke mogu biti smrtne.
 
Ako ste razvili bliskost u vezi sa partnerom, onda razgovor o seksualnom odnosu koji predstoji treba da bude nešto sasvim prirodno. Taj razgovor nikako ne treba da bude neprijatan već naprotv da partnere zbliži. Naravno da treba odabrati trenutak ali razgovor o zaštiti i sigurnosti nije u pitanju kada se dvoje voli i poštuje.
Možda ćete otkriti tokom razgovora da vas partner ne poštuje i da mu nije stalo do vaše sigurnosti, ali ukoliko sa takvom osobom želite nastaviti dalje onda ćete vi nepokolebljivo braniti sebe i svoje interese.
Malo je drugačije ako je seksualni odnos nepredviđen, sa osobom koju ne poznajete dovoljno. U tom slučaju vi morate vrlo jasno i odlučno zahtevati svoju zaštitu. Bolje da svoj stav iznesete jasno, pre nego što se uzbuđenje razbukta. Morate biti jasni i odlučni jer osiguravate sebe od mnogih neugodnosti i obolenja od kojih neka mogu biti  smrtna.
Budite spremni na svaki izgovor koji muškarci iznalaze.

Ako partner kaže: Ja ne volim upotrebljavati kondom?
Ti možeš reći: Zašto?

Ako partner kaže: Ja se ne osjećam ugodno sa kondomom.
Ti možeš reći: Ja se uz kondom osećam daleko sigurno i  opušteno, a to znači da će i meni i tebi biti ljepše i uzbudljivije.

Ako partner kaže: Kondomi su mi odvratni.
Ti možeš reći: Ako zatrudnim, a to ne želim, osećat ću se daleko gore i jadnije nego ti sa kondomom. Takođe će mi biti odvratno da dobijem neku polnu bolest.

Ako partner kaže: Zar mi ne vjeruješ?
Ti možeš reći: Nije pitanje u povjerenju. Ne mislim da bi mi ti nešto zatajio. Muškarci mogu nositi polnu bolest, a da toga nisu svesni.

Ako partner kaže: Ne brini se ja ću te čuvati.
Ti možeš reći: Ja želim biti relaksirana do kraja i uživati, a prekinuti odnos nije siguran i nije prijatan do kraja. Mogu da zatrudnim i od tećnosti koja se izlučuje pre ejakulacije. Osim toga možda ćemo biti toliko uzbuđeni da ne možeš stati.  Prekinuti odnos me ne čuva od polnih bolesti.
(Kako da te  čuva neko ko u odsudnom momentu ne zna ni svoje ime, ni gdje je, a ponekad ni s kim je. Pritom ti zahvalan za povjerenje poklanja poneku hlamidiju ili slično.)

Ako partner kaže: Kondomi nisu romantični.
Ti možeš reći: To što smo zajedno i što mislimo kako da zaštitimo jedno drugo meni je jako romantično i lepo.

Ako partner kaže: Sa kondomom nemam dovoljno užitka.
Ti možeš reći: Sa kondomom naš odnos može trajati duže, osim toga postoje istraživanja koja dokazuju da žene i muškarci isto uživaju sa i bez kondoma.

Ako partner kaže: Stavljanje kondoma kvari užitak.
Ti možeš reći: Ne ako ti ja pomažem. Užitak biti i veći.

Ako partner kaže: Pokušajmo ali možda neće ići, nisam siguran da znam kako ga postaviti.
Ti možeš reći: Vežbanjem ćemo postići savršenstvo.

Ako partner kaže: Ali ja te volim.
Ti možeš reći: Onda mi pomogni da se zaštitim.

Ako partner kaže: Mislim da ti mene ne voliš dovoljno.
Ti možeš reći: Ja ti ne želim dokazivati moju ljubav tako što riskiram svoje zdravlje. Da li ti mene voliš? Da li želiš da budem sigurna i zdrava.

Ako partner kaže: Ja ni u kojem slučaju ne koristim kondom
Ti možeš reći: Ja ni u kojem slučaju neću imati seksualni odnos bez kondoma Prema tome nema seksa.

Ako nikada nisi imala seksualne odnose i ovo je prvi put a parner kaže: Samo ovaj put bez kondoma, samo prvi put.
Ti možeš reći: Samo jedan odnos je dovoljan da ostanem trudna. Dovoljno je samo jednom da dobijem neku polnu bolest. Samo jednom treba da dobijem HIV.

Ako partner kaže: Ali ja sada nemam kondom, ne želiš da propustimo priliku.
Ti možeš reći: Ne brini, imam  ja.
 
Svako ima pravo na svoje greške koje će mu krojiti sudbinu. Ali nemojte dozvoliti da vam drugi određuju sudbinu zato što ste naivni ili lakovjerni ili neupućeni.
 
 

Нема коментара:

Постави коментар